Livsfokus.blogg.se

Mitt nya liv med gastric bypass.

Semester och tankar.

Publicerad 2021-08-07 11:11:30 i Allmänt, hälsa, musik träning,

Semester. 
Så fantastiskt att ha det. Kunna ladda batterierna både när det gäller arbete och privatliv. I vardagen rullar allt på i alldeles för snabb takt, men när semestern kommer så finns det tid för vila och reflektion. Det tog cirka 10 dagar innan jag landade i att jag faktiskt var ledig. Beror säkert till en viss del att problem med min mage kvarstår.
 
På semesterns första dag tog jag och dottern spårvagnen till havet och badade. Helt underbart! Sedan har det rullat på. Jag har promenerat mycket och fotat mycket.
 
 
Hämtade min pälskling för några dagars semesterhäng tillsammans. Det var jättemysigt. Men för första gången sedan jag gav bort honom så kände jag att jag är rätt färdig med husdjur. Iallafall för nu. Konstigt att det kan bli så. Men det är ju ett stort ansvar att ha djur, framförallt så är man ju inte lika fri. Och jag har nog vant mig vid att inte behöva förhålla mig till någon eller något, vare sig tvåbenta eller fyrbenta varelser. Det är en fatastiskt skön frihetskänsla.
 
 
Så vårt förhållande känns väldigt bra, pälsklingens och min. Vi ses ibland och det räcker så. 
 
Åkte iväg till Kungsbacka med en vän och dennes hund tillsammans med min fyrfoting. Där hittade vi ett smultronställe att fika och bada på. På köpet fick vi lite skogsproemnad occh det var en fantastisk dag.
 
 
 
En morgon gick jag upp tidigt och begav mig till Göteborgs Centralstation. Tåget gick mot destination Hufvudstaden - Stockholm. En riktigt fin resa med temperatur mellan 27-30 grader varje dag. Kändes som en utlandssemester, helt fantastiskt! Mycket promenader, kultur, skärgårdsliv, god mat & dryck.
 
 
 
Jag trivdes som fisken i vattnet och hade det himla gott!
 
 
Var uppe med tuppen varje dag och fick till och med in träning i hotellets gym innan hotellfrukost. Redskapen där var från 1800-talet typ, men träna funkar alltid ändå!
 
 
Att hänga vid vattnet och ta en färja ut till valbar ö var ett måste!
 
 
Väl hemma igen så har jag fortsatt med mycket promenerande. Jag har umgåtts mycket med barn och barnbarn. 
 
 
 
Livet är rätt gott just nu och jag har en veckas semester kvar. Känns superlyxigt! 
 
Jag haft mycket tid att tänka denna semestern och det har varit bra för mig. Vad har jag tänkt på? Relationer och hälsa har varit i fokus. De två sakerna hör ihop vare sig vi vill det eller inte. Jag har kunnat stanna upp och tänka på vad jag vill med mitt liv och vad/vilka jag omger mig med. Det som finns runt mig ska ge energi, inta ta energin ifrån mig. Hur gör jag detta på bästa sätt? Genom att hela tiden reflektera och analysera. För behov och känslor kan ändra sig över tid. Men det vktigaste är att jag just nu har landat i något som jag mår väldigt bra av.
 
Ha det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lotta

Efter ett liv med kamp mot vikten sedan 11 års ålder tog jag till sist steget och gjorde en gastric bypass. Ett liv med bantande, dieter, detox, ätfönster med mycket mer så var det lika bra att inse att det enda som hände var att vågen pekade uppåt. Har flera gånger tappat både 30 och 40 kg, men med slutresultatet att det inte håller över tid. Beslutet är ett av de bästa jag har gjort! Opererades den 12/12-19. Nu har den riktiga och hållbara kampen börjat!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela