Livsfokus.blogg.se

Mitt nya liv med gastric bypass.

Midsommar och smärtor plus goda nyheter.

Publicerad 2021-06-28 09:57:55 i Allmänt,

Midsommar kom och gick. Jag arbetade hela midsommarhelgen och det var riktigt trevligt. Det blev en midsommarbuffé som vi åt tillsammans och vi säkrade genom att duka inomhus, man kan ju aldrig lita på vädret på Midsommarafton. 
 
 
Och håret..ja det är glest och jag försöker verkligen trivas i att ha det utsläppt, men det är svårt. Men har stora förhoppningar om att det redan till hösten är tjockare .
 
 
Helgen har kantats av smärtor. Samma smärtor som jag hade när jag blev akut opererad för tarmvred. Det har gått tre veckor sedan operationen och smärtorna har i helgen stundtals varit outhärdliga. Har skickat meddelande till min läkare och får se vad han råder mig till. Känner ett stort motstånd till att åka upp akut igen. Bottnar nog i att jag verkligen inte orkar med om det skulle bli ytterligare operationer. Dumt såklart. Det blir ju inte bättre av att vänta. Men vi får se.
 
Just idag har jag inte tankarna på mig själv, utan på mitt nya barnbarn som kom i förra veckan. Idag ska jag få träffa honom för första gången och ingenting kan hindra mig från detta. För första gången kan jag titulera mig som Farmor, vilket känns märkligt då jag har varit mormor i 11 år. 
 
Ha det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lotta

Efter ett liv med kamp mot vikten sedan 11 års ålder tog jag till sist steget och gjorde en gastric bypass. Ett liv med bantande, dieter, detox, ätfönster med mycket mer så var det lika bra att inse att det enda som hände var att vågen pekade uppåt. Har flera gånger tappat både 30 och 40 kg, men med slutresultatet att det inte håller över tid. Beslutet är ett av de bästa jag har gjort! Opererades den 12/12-19. Nu har den riktiga och hållbara kampen börjat!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela