Livsfokus.blogg.se

Mitt nya liv med gastric bypass.

På nya vägar i livet.

Publicerad 2021-11-03 07:09:40 i Allmänt,

Nu har jag avslutat mitt gamla jobb och startat på det nya.
 
Mina härliga kollegor hade köpt lite gofika och blommor som jag fick sista dagen. En riktig avtackning kommer längre fram.
 
 
 
Jag hade rätt mycket tankar under helgen och överanalyserade mitt beslut fram och tillbaka. Jag har inte hunnit processa att jag har bytt arbetsplats och kände alla känslor man kan känna.
 
Men nu har jag avverkat två dagar på mitt nya arbete och jag börjar få lite koll. Sen får jag lära mig längs vägen helt enkelt. Det jag har kommit fram till är att man måste tillåta sig att vara ny på jobbet. Men det är en omställning som inte är helt lätt. Från att ha koll på det mesta har jag nu koll på kanske 20% känns det som. Men det är också spännande och jag tror att det är bra med att utmana sig själv.
 
Till skillnad från min gamla arbetsplats så har jag en egen stationär plats som jag inte behöver dela med andra. Det känns väldigt bra. 
 
 
Livet känns rätt bra nu. Jag har haft en minisemester i Nederländerna och det var verkligen fantastiskt!
 
Igår när jag gick hem från jobbet så var det en fantastisk solnedgång som var över på några minuter. Jag kände mig lyckligt lottad som hann se den.
 
Det var som om himlen brann, oerhört vackert!
 
 
Nu är det en ny dag och nya utmaningar,
Ha det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lotta

Efter ett liv med kamp mot vikten sedan 11 års ålder tog jag till sist steget och gjorde en gastric bypass. Ett liv med bantande, dieter, detox, ätfönster med mycket mer så var det lika bra att inse att det enda som hände var att vågen pekade uppåt. Har flera gånger tappat både 30 och 40 kg, men med slutresultatet att det inte håller över tid. Beslutet är ett av de bästa jag har gjort! Opererades den 12/12-19. Nu har den riktiga och hållbara kampen börjat!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela