Livsfokus.blogg.se

Mitt nya liv med gastric bypass.

Nystart.

Publicerad 2021-10-11 21:26:39 i Allmänt,

Just nu är det mycket nytt som händer runtom mig. Det största är att jag har tackat ja till en ny tjänst. Den nya tjänsten innebär förändrade arbetstider och jag kommer äntligen att arbeta måndag till fredag dagtid. Inga mer kvällar och helger och det kommer att förbättra min livskvalité. Äntligen kommer jag att kunna träna med en regelbundenhet som inte har gått tidigare. Jag kommer att kunna vara mer närvarande i mina barns och barnbarns liv. Det känns underbart.

Men det är också sorgligt och lite skrämmande. Jag har min plats på mitt jobb och är bra på det jag gör. Har fantastiska relationer till mina kollegor som är som en andra familj. Och nu ska jag lämna dom. Vemodigt verkligen. Men det kommer att bli bra, det är jag övertygad om.

Idag hade jag bokat tid hos en frisör som min vän och kollega rekommenderade. Jag har helt ärligt inte varit hos en frisör mer än max 5 gånger i mitt liv. Men nu så tog jag mig lyxen att boka en tid. Jag har under väldigt många år färgat håret mörlbrunt och trivts jättebra med det. Men under 2021 har jag tröttnat mer och mer på att hålla på att färga det. Jag har försökt spara ut håret, men har inte klarat av att se utväxten.

Planen nu är att över tid avfärga håret tills min vanliga hårfärg kommer fram och att jag i slutändan inte behöver göra något mer än att klippa det då och då. Är riktigt spänd på att få se vilken grå nyans mitt hår har och hur jag kommer att se ut i det. Besöket hos frisören tog 3 timmar och hon var helt fantastisk verkligen. Tiden flög iväg konstigt nog. 

Innan Helen, frisören satte igång med sin magi:


För första gången slingades mitt hår. 

Jag blev väldigt nöjd med resultatet. 

Så en bra måndag helt enkelt, och höstens och vinter äventyr har bara börjat. 

Ha det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lotta

Efter ett liv med kamp mot vikten sedan 11 års ålder tog jag till sist steget och gjorde en gastric bypass. Ett liv med bantande, dieter, detox, ätfönster med mycket mer så var det lika bra att inse att det enda som hände var att vågen pekade uppåt. Har flera gånger tappat både 30 och 40 kg, men med slutresultatet att det inte håller över tid. Beslutet är ett av de bästa jag har gjort! Opererades den 12/12-19. Nu har den riktiga och hållbara kampen börjat!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela