Livsfokus.blogg.se

Mitt nya liv med gastric bypass.

Fedag

Publicerad 2021-09-03 09:10:23 i Allmänt,

Fredag, solen skiner och jag är ledig. Kan det bli bättre?
 
Startar dagen med en lyxfrukost. Jag brukar alltid äta havregrynsgröt som jag kokar med lite frysta hallon och toppar med fröer. Till det sojamjölk. Men dagens frukost blev annorlunda. Filmjölk med ett halvt hackat päron, havregryn, fröer och till sist blåbär. Mmmmm. En perfekt start på dagen!
 
 
 
Kommer inte att få i mig allt, det hade räckt med 1/4-dels päron och mindre av allt. Men ska man lyxa till det så ska man. Har haft regelbunden kontroll på min vikt på grund av att jag inte kan träna på samma sätt som jag brukar, men den håller sig på samma hela tiden. Tror att jag alltid kommer att ha koll på vikten, sedan om det är hälsosamt i sig, det vet jag inte. Men den största skräcken för mig är att gå upp i vikt med allt vad det innebär med mående och trivsel.
 
Ha en fin fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lotta

Efter ett liv med kamp mot vikten sedan 11 års ålder tog jag till sist steget och gjorde en gastric bypass. Ett liv med bantande, dieter, detox, ätfönster med mycket mer så var det lika bra att inse att det enda som hände var att vågen pekade uppåt. Har flera gånger tappat både 30 och 40 kg, men med slutresultatet att det inte håller över tid. Beslutet är ett av de bästa jag har gjort! Opererades den 12/12-19. Nu har den riktiga och hållbara kampen börjat!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela