Livsfokus.blogg.se

Mitt nya liv med gastric bypass.

Mycket just nu.

Publicerad 2021-09-19 10:01:30 i Allmänt, dr martens,

Det är bitterljuvt med september månad. Värmen har försvunnit och sommaren är bara ett ljust minne. Samtidigt så trivs jag med att allt återgår till det normala med arbete och annat.
 
Den sista riktiga sommarkvällen tillbringade jag på en spelning. Det var Sofar Sounds och Fringe Festival som jag lyckades att få två biljetter till. Tre olika uppträdanden varav två var riktigt bra. Avslutningsbandet, två killar från Italien, satte fart i oss alla med sin fantastiska musik.
 
 
Jag har ju inte tränat så mycket under sommaren på grund av problem med magen. Men i veckan gick jag på mitt första spinningpass på hur länge som helst för att testa.
 
 
Det gick hur bra som helst! Jag blev varken sämre eller bättre efteråt, så två dagar senare var jag på gymmet och tränade ben. Det är inte min favoritsyssla på gymmet, men även det gick även det var påtagligt hur mycket styrka jag hade tappat. Men det kommer tillbaka bara jag fortsätter. Tråkigt nog så genererade den träningen smärtor i magen, men nu tänker jag att jag skiter i det. Att inte träna känns inte längre som ett alternativ, det kommer jag att försöka hålla uppe nu oavsett. Ha haft fruktansvärd träningsvärk efter benpasset, så på jobbet har jag gått runt som en gravid babian typ. Men det är ju på något sätt helt underbart!
 
Jag tar ofta foto på mig själv. Det är inte för att jag är egocentrisk, utan för att jag i spegeln kan se något helt annat än vad jag ser på foton. För med handen på hjärtat så känns det ibland som om att jag har gått upp 10 kilo. Men när jag ser mina foton så inser jag att det är hjärnspöken.
 
 
 
Är så galet nöjd med mitt inköp av Dr Martens Gaucho! Så sköna att gå i. Jag arbetar inomhus och det funkar hur bra som helst att ha dom hela dagen.Ingen värk i fötter även om mitt jobb innebär mycket spring.
 
 
Idag ska jag testa att ha mina Dr Martens 1460 på jobbet. Tror att dom kan ge lite mer besvär initialt. Jag har köpt dom med väldigt mjukt skinn, men tvärs över fotryggen går en söm som möjligtvis gör att det kan kännas trångt om fötterna svullnar. För Let´s face it; Fötterna svullnar då och då. Det kanske beror på att jag har blivit tant, men så ser sanningen ut. 
 
Ha en skön söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lotta

Efter ett liv med kamp mot vikten sedan 11 års ålder tog jag till sist steget och gjorde en gastric bypass. Ett liv med bantande, dieter, detox, ätfönster med mycket mer så var det lika bra att inse att det enda som hände var att vågen pekade uppåt. Har flera gånger tappat både 30 och 40 kg, men med slutresultatet att det inte håller över tid. Beslutet är ett av de bästa jag har gjort! Opererades den 12/12-19. Nu har den riktiga och hållbara kampen börjat!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela