Livsfokus.blogg.se

Mitt nya liv med gastric bypass.

Uttråkad till max.

Publicerad 2022-01-08 14:39:08 i Allmänt, träning,

Att vara sjuk är ju väldigt tråkigt i sig. Men att vara sjuk i covid är ju galet tråkigt. Mestpå grund av att man måste isolera sig och inte ens kan gå och handla något smaskigt att trösta sig med.
 
Men då får man dels hitta på inomhusaktiviteter och dels att få andra att gå till affären.
 
Jag har i flera år haft en plan att någon gång kunna löpträna. Jag kommer till att "intervallträna" genom att alternera gång med att springa i lagom takt. Men jag kommer aldrig till att kunna springa utan att blanda det med gången. Och det beror tror jag på i mitt fall, att jag tycker att det är vansinnigt tråkigt att springa. Men jag håller hoppet levande och siktar på att jag någon gång kommer att förstå det fantastiska med att springa. 
 
Läste mycket på nätet, vill ha skor som kan fungera att springa i, för mina befintliga är inte riktigt anpassade för just löpning. Men jag vill heller inte betala en massa pengar för något som jag inte egentligen vill lägga pengar på. Mitt sökande ledde mig fram till att flera som löptränar mycket hade kommit fram till att LIDL´s sneakers var riktigt bra. Nej inte dom skorna som det var en hype kring, utan sneakers av märket Crivit. Det finns dom som jämför kvalitén med sina dyrare löparskor som kostat runt 1500 kronor. Sen finns det säkert dom som inte alls håller med om det. Men faktum kvarstår att det är ju helt klart värt att testa. Jag menar 199kronor för ett par löparskor. Håller dom under våren så är jag sjukt nöjd. Sagt och gjort, mitt "ombud" skickades till Lidl och ett par skor köptes in. Dom är i särklass bland de fulaste skor jag har sett, men det finns bra grejer med dom.
 
 
På minus-sidan, designen:
 
 
På plussidan:
 
Sulorna, helt perfekta när man springer ute vid sämre väder och underlag.
 
Och här är det absolut största plusset, Waterproof! Det här kommer jag att ha nytta av vid fler tillfällen är när jag går/springer. Dessa kommer att bli min livskamrat vid utflykter i skogen. Hur ofta har man inte varit i skog och mark och kommit hem med dyblöta skor och fötter? Har tänkt köpa vandringsskor för det syftet,men nu vet jag inte om det kommer att finnas behov för det.
 
Det är även reflexer på skorna, och att synas när man är ute kan aldrig bli ett minus.
 
 
När jag provade skorna så kände jag att dom är väldigt sköna. Passade min fot perfekt och den var sann i storleken, vilket var skönt så att jag slipper returnera dom. Vidare information om hur deär att ha ute kommer så småningom.
 
Aktivera sig vid påtvingad karantän. Ja det måste iallafall jag göra för att inte bli tokig. Jag stickar, men det gör att jag sitter i samma ställning hela tiden. Det i kombination med att jag inte rör mig som jag normalt gör har gett mig ont i rygg och nacke. Så idag gjorde jag något åt det.
 
 
Jag körde först en guidad meditation som var helt fantastisk, och efter det Yoga för smärtor i rygg och nacka. Det gjorde vansinnigt ont i de olika ställningarna, men efteråt så var det som att jag hade strykt på balsam över det onda. Jag vet att man egentligen inte ska få ont av de olika teknikerna i Yoga,men i mitt fall så är det ofrånkomligt på grund av att jag har Fibromyalgi. Det finns ingenting som jag inte får ont av nästan närdet gäller rörelse, så det är bara att gilla läget och ha acceptans för de "brister" man har. 
 
Nu ska jag laga en grönsakssoppa,det är ju alltid fantastiskt gott.
 
Ha det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lotta

Efter ett liv med kamp mot vikten sedan 11 års ålder tog jag till sist steget och gjorde en gastric bypass. Ett liv med bantande, dieter, detox, ätfönster med mycket mer så var det lika bra att inse att det enda som hände var att vågen pekade uppåt. Har flera gånger tappat både 30 och 40 kg, men med slutresultatet att det inte håller över tid. Beslutet är ett av de bästa jag har gjort! Opererades den 12/12-19. Nu har den riktiga och hållbara kampen börjat!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela